Rask levering og fri frakt over kr 1500,-
Til kassen
Totalt: 0

Meny

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-
Rask levering og fri frakt over kr 1500,- | Hentelager på Strømmen | Drives av gartnere med hjerte for faget

Salgsbetingelser

 

Frakt, porto & retur

Vi sender varer/utstyr med Posten/Bring til ditt nærmeste utleveringssted (post i butikk), og har fast pris på porto 149,- uansett mengde man kjøper. Enkelte produkter som er veldig lange eller tunge har vi lagt til ekstra porto på. Det vil da stå info om dette i teksten.
Ved bestilling av kun frø sendes disse som vanlig brev uten sporing; porto kr 49,- eller som minipakke til postkasse med sporing; porto kr. 99,-. Dette velger du selv i kassen.
Prisene inkluderer behandling av ordre, boblekonvolutt og porto. Ved store frøordre, sender vi bestillingen som sporbar pakke, enten til postkasse eller til hentested, som en ekstra sikkerhet. Dette medfører ingen ekstra kostnad for deg som kunde.

Vi gir deg beskjed på mail når vi pakker bestillingen din og når bestillingen din er sendt fra oss. Samtidig vil du få et sporingsnummer på pakken, slik at du vet hvor pakken befinner seg. Levering med posten/bring tar vanligvis 1-2 virkedager fra oss til mottaker.

Vi sender normalt pakker og brev samme virkedag eller dagen etter bestillingen kommer inn til oss. I perioder med veldig stor pågang kan det ta 1-2 dager mer.

I perioder når vi selger barrot, knoller og blomsterløk, vil ordre som inneholder dette måtte vente til de ankommer vårt lager. Informasjon om leveringstidspunkt vil stå på nettsiden, og mailen du får fra oss.
Levende planter sendes tidlig i uken uansett når bestillingen måtte komme inn, slik at ikke plantene blir liggende på posten over helg/helligdager. Barrotsplanter og løk/knoller sendes når faren for sterk frost er over, normalt mars - april. Høstløk sendes så snart de er på lager.

Ønsker du å hente varene på vårt lager i Strømmen utenfor Oslo, krysser du av for at du ønsker å hente på Strømmen. Du vil da ikke bli belastet for porto. Du vil få beskjed når ordren er ferdig pakket og klar for henting. Hentetidspunkter kan variere etter sesong, men vi er fleksible og vil gjøre vårt beste for at du kan hente på et tidspunkt som passer deg.

Henteadressen er:
Garden Living AS
Skjærvaveien 36 
1466 Strømmen
 
 
 

Retur og bytte

Dette skjer i henhold til angrefristlovens bestemmelser. Det er 14 dagers returrett av ubrukte varer i original uskadet emballasje. Returporto betales av kjøper.

Planter, løk og knoller er ferskvare og angrerettlovens bestemmelse gjelder ikke. På uavhentede pakker pr post eller som ikke hentes hos oss vil hele faktura beløpet faktureres kunden. Etter betalingsfristen vil kravet bli sendt til inkasso.

Tilbakebetaling av beløp for varen skjer innen 30 dager gjennom Klarna. Utlegg som vi har med å ha sendt varen (porto) tilbakebetales ikke.

Returadresse:
Garden living AS

Skjærvaveien 36

1466 Strømmen

 

Uavhentede pakker

Uavhentede pakker vil bli belastet med 200,- for å dekke våre kostnader for returporto. Resterende beløp for varen/varene blir tilbakeført uten portosatser. Har du bestilt ferskvare som planter, løker og knoller, refunderes ikke beløp for disse. Ønsker du varene tilsendt på nytt, må vi kreve porto for retur, pluss porto for ny utsendelse.

Du er selv ansvarlig for å fylle ut korrekt navn og adresse ved bestilling. Pakker og brev som ikke kommer frem grunnet feil adresse, kan vi dessverre ikke ta ansvar for.

Frist for ordre som skal hentes på vårt lager er 7 dager om ikke annet er avtalt. Vi sender ut påminnelse før vi kansellerer din ordre. (Ferskvare refunderes ikke).

 

Reklamasjon

Vi pakker alt utstyr, bøker, planter, løk, knoller og frø for hånd hos oss. Men skulle det mot formodning være transportskader eller produksjonsfeil ved varen, så bytter vi den gjerne uten ekstra omkostninger. Ta kontakt via mail med bilder av varen og ordrenummer. Hvis du ikke er helt fornøyd fortell det til oss. Hjelp oss med informasjon, slik at vi kan iverksette tiltak, og bli enda bedre .
Reklamasjoner på planter, løker, knoller og frø blir vurdert av utdannede gartnere ut i fra innformasjonen som blir gitt.

Planter, løker og knoller

- Vi har garanti på at plantene skal være den sorten du bestiller. Skulle det være en feil med sorten, så send oss et bilde av planten med ordrenummer og vi refunderer beløpet.

- Plantene du mottar er pakket for hånd av oss, så de skal være fine når du får dem. Skulle det være noe du ikke er fornøyd med så sendt oss en mail med ordrenummer og bilde av planten. Reklamasjon på planter bør være hos oss en uke etter du har motatt plantene. Vi kan ikke ta i mot reklamasjon av feil stell eller hvis planten er plantet på andre måter enn det vi anbefaler. Vær, vinterforhold og lokale skadedyr som vi ikke kan råde over er ikke en reklamasjonsgrunn. Vær hyggelig det lønner seg alltid.

Frø

- Vi har garanti på at frøene du kjøper fra oss skal være sortsekte. Skulle det være en feil med sorten, så send oss en mail med bilde av planten med ordrenummeret ditt og vi refunderer beløpet for frøposen.

- Alle frø vi selger skal spire i henhold til spireprosenten på pakken. Hvis du ikke får spiring på frøene, send oss en hyggelig og informativ mail, med ordrenummer, når frøene er sådd, hvor de er satt med tanke på lys og temperatur og hvilken type jord du har brukt. Hvert tilfelle vurderes individuelt ut i fra den informasjonen som blir gitt, da forskjellige frø har forskjellige krav til hva de trenger for å spire, og det er forskjell på hvor lang tid de bruker på å spire. Reklamasjon må skje innen rimelig tid etter såing og senest et år innen kjøpsdato.

Feillevering

- Skulle vi ved et uhell ha pakket og sendt deg feil vare, ta kontakt med oss på mail, så skal vi rette opp feilen så fort som mulig.

 

Garanti

Vi har 6 mnd garanti på våre varer mot synlige eller skjulte produksjonsfeil fra du mottar varen. Varer som går i stykker grunnet feil bruk dekkes ikke av garantien. Småelektrisk utstyr har en garanti på 2 år mot fabrikkfeil.

Vi er stolte av å tilby kjente frømerker og vi tester selv og sår mange av frøene hvert år. Skulle frøene mot formodning ikke spire, ta kontakt med oss og forklar hva som har blitt gjort, så sender vi deg nye frø.

Planter og frø skal alltid være sortsekte. Skulle det forekomme feil på frø fra vår Garden Living frøserie, eller en av våre leverandører, ta kontakt med oss på mail. Bilder er nødvendig for at vi skal kunne vurdere resultatet.

 

Levetid på lys
Forventet levetid på LED lys er forutsatt optimale forhold. Korrekt montering i henhold til medfølgende monteringsanvisning er en forutsetning for en god levetid. For høy temperatur eller for høy spenning kan forårsake skade eller sterkt redusert levetid.

 

Bestillinger

Vi tar forbehold om at varer kan være utsolgt, feil/trykkfeil på nettsiden eller at varer ikke kan sendes av kvalitetsmessige grunner. Falske ordreinnleggelser, svindel eller kriminell virksomhet vil bli politianmeldt. Vi forbeholder oss retten til å avvise ordre.
Alle ordre behandles det er ingen minimumsbeløp.
Vi leverer ikke erstatninger for varer som ikke kan leveres.


Nettsiden

Vi forsøker å gjengi varene våre på en korrekt måte som mulig med beskrivelse, mål og bilde. Skulle det motformodning være informasjon du føler du trenger før kjøp, så ta gjerne kontakt med oss så hjelper vi deg. Små variasjoner kan forekomme i blomsterfarge ut i fra bilde grunnet dyrkningsforhold og lys.

 

Gavekort

Gavekortene vi tilbyr har gyldighet i ett år. Det er kun gyldig i nettbutikken og kan ikke veksles inn i penger. Gavekortet kjøpes i nettbutikken og er digitale. Så fort bestillingen er gjennomført mottar du en pdf med gavekort som du kan printe ut eller videresende til mottaker.

 

Betaling

Betaling skjer ved utsjekking i kassen og innbefatter følgene måter:

- Kort (Visa/Mastercard via Klarna checkout)


- Klarna faktura


- Vipps

Når du handler med klarna faktura oppgir du aldri kortopplysninger og du betaler etter du har motatt varen. Det er ingen gebyr på klarna faktura med 14 dagers betalingsfrist. Ved for sen betaling vil det påkomme et purregebyr fra Klarna. Klarna faktura kommer på mail når varen er levert på posten. Vær oppmerksom at på noen mailkontoer kan denne havne i søppelpostfolderen, dette gjelder spesielt gmail kontoer.

 

Personvern

Se vår personvernerklæring og ler mer om personvern her.

 

Kontaktinformasjon:

Tlf: På grunn av stor pågang har vi ikke muligheten til å svare på spørsmål per telefon. Men send oss gjerne en mail, så svarer vi ved ledige stunder.

Epost: info(alfakrøll)gardenliving.no

Alle mail eller beskjeder gjennom kontaktsiden i nettbutikken besvares i den rekkefølge de kommer inn.

Facebook: https://www.facebook.com/gardenliving.no/


Lager adresse:
Garden Living AS
Skjærvaveien 36
1466 Strømmen

Hilsen
Garden living AS